foutmelding bosch vaatwasser E24+kraan |
| Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Gerrit
Geplaatst op:
30-08-2014 14:46
Gerrit
Geplaatst op:
30-08-2014 14:46
Hoi,
Wij hebben precies hetzelfde probleem met onze vaatwasser. De vaatwasser pompt na het starten van het programma het water weg en geeft vervolgens de foutmelding E24. Kokend water in de afvoer gieten helpt, maar dat zal niet de bedoeling zijn.... Is er een eenvoudige oplossing of moet ik de monteur bestellen?
Wij hebben precies hetzelfde probleem met onze vaatwasser. De vaatwasser pompt na het starten van het programma het water weg en geeft vervolgens de foutmelding E24. Kokend water in de afvoer gieten helpt, maar dat zal niet de bedoeling zijn.... Is er een eenvoudige oplossing of moet ik de monteur bestellen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Hans de Vries
Geplaatst op:
15-10-2014 20:10
Hans de Vries
Geplaatst op:
15-10-2014 20:10
Ook wij hebben precies hetzelfde probleem, Bosch vaatwasser 4 jaar oud stopt na enkele minuten. E24 bericht is kort te zien maar verandert in 0 (minuten). 1-2 L heet water lost het probleem eenmalig op; is reparatie door Bosch monteur nodig / mogelijk?
Geplaatst door:
Doomernik
Geplaatst op:
24-12-2017 20:50
Doomernik
Geplaatst op:
24-12-2017 20:50
wij hebben een splinternieuwe bosch net uit de verpakking, geeft code e 24.
ook met de afvoerslang in een emmer, Ik schrik enorm van alle problemen die Bosch vaatwassers geven. Ik wil op kerstavond de leverancier niet bellen de enige optie is dus de boel er uit halen en gaan afwassen. Fijne kerstavond. Bedankt Bosch.
ook met de afvoerslang in een emmer, Ik schrik enorm van alle problemen die Bosch vaatwassers geven. Ik wil op kerstavond de leverancier niet bellen de enige optie is dus de boel er uit halen en gaan afwassen. Fijne kerstavond. Bedankt Bosch.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-12-2017 21:11
bennie
Geplaatst op:
24-12-2017 21:11
Heb je die tip van Gert al geprobeert?(1e reactie)
Ga in ieder geval niet zelf iets demonteren want dan heb je kans dat je garantie vervalt
Ga in ieder geval niet zelf iets demonteren want dan heb je kans dat je garantie vervalt
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
24-12-2018 09:04
Gewijzigd op:
24-12-2018 09:08
Rob
Geplaatst op:
24-12-2018 09:04
Gewijzigd op:
24-12-2018 09:08
Hallo.
Ik heb ook dat zelfde probleem.
Telkens kom die foutmelding weer, vreemd want hij verpomd gewoon het water en watertoevoer is ook voldoende.
Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen?
Bvd Rob
Ik heb ook dat zelfde probleem.
Telkens kom die foutmelding weer, vreemd want hij verpomd gewoon het water en watertoevoer is ook voldoende.
Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen?
Bvd Rob
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-12-2018 15:46
bennie
Geplaatst op:
24-12-2018 15:46
Dag rob, mag ik het E-nummer uit de deurrand?
Geplaatst door:
Ann Caremans
Geplaatst op:
16-03-2021 09:49
Ann Caremans
Geplaatst op:
16-03-2021 09:49
Wij lieten uiteindelijk een technicus komen nadat we ook alle fooutoplossingen voor code E24 geprobeerd hadden. Zelf gingen we ervanuit dat de aquastop de watertoevoer had geblokkeerd na probleem met een verstopte afvoerbuis.
Hier is hoe m.i. de aquastop werd gereset:
- kort programma kiezen en starten
- je hoort een geluid (pomp)
- er volgt een stilte
- u hoort een nieuw geluid (motor die test)
- in die fase opent u even de deur, en sluit ze weer.
- als het goed is, werkt de machine door
Volgens de technicus zou dat maar 1x het geval zijn, maar neen hoor, de machine werkt nu al voor de derde keer normaal.
De technicus zei al bij het binnenkomen dat E24 wijst op een stukke motor (wat ik tegen sprak) en het bleek dat hij al een nieuwe in zijn tas had. Volgens mij wou hij die perse kwijt. Als ik niet een mondige dame was geweest, zou hij zijn slag thuisgehaald hebben. Quod non!
Ik deel mijn ervaring hier, in de hoop dat deze oplossing nog veel mensen verder helpt. Ik vraag me trouwens af waarom ze niet vermeld wordt op de Bosch-site.
Good luck !
Hier is hoe m.i. de aquastop werd gereset:
- kort programma kiezen en starten
- je hoort een geluid (pomp)
- er volgt een stilte
- u hoort een nieuw geluid (motor die test)
- in die fase opent u even de deur, en sluit ze weer.
- als het goed is, werkt de machine door
Volgens de technicus zou dat maar 1x het geval zijn, maar neen hoor, de machine werkt nu al voor de derde keer normaal.
De technicus zei al bij het binnenkomen dat E24 wijst op een stukke motor (wat ik tegen sprak) en het bleek dat hij al een nieuwe in zijn tas had. Volgens mij wou hij die perse kwijt. Als ik niet een mondige dame was geweest, zou hij zijn slag thuisgehaald hebben. Quod non!
Ik deel mijn ervaring hier, in de hoop dat deze oplossing nog veel mensen verder helpt. Ik vraag me trouwens af waarom ze niet vermeld wordt op de Bosch-site.
Good luck !
Geplaatst door:
Nicky
Geplaatst op:
03-04-2022 11:23
Nicky
Geplaatst op:
03-04-2022 11:23
Late reactie, maar dit is voor degenen die deze foutcode later ook hebben.
Bij ons bleek de watertoevoer het probleem.
Deze toevoer werd door een verbindingsstuk verdeeld onder de afwasmachine en een drinkwatersysteem.
Na een jaarlijks onderhoud van dat drinkwatersyteem, kregen we foutcode E24.
In het begin hadden we niet door wat er aan de hand was en startte de afwasmachine na 3 of 4 keer water in de zeef te gieten. Tot we een lek kregen onder het drinkwatersysteem.
We hebben dan het drinkwatersysteem losgekoppeld, de afwasmachine terug rechtstreeks op de leiding aangesloten en het probleem was weg.
Hopelijk heeft hier nog iemand iets aan.
Groeten,
Nicky
Bij ons bleek de watertoevoer het probleem.
Deze toevoer werd door een verbindingsstuk verdeeld onder de afwasmachine en een drinkwatersysteem.
Na een jaarlijks onderhoud van dat drinkwatersyteem, kregen we foutcode E24.
In het begin hadden we niet door wat er aan de hand was en startte de afwasmachine na 3 of 4 keer water in de zeef te gieten. Tot we een lek kregen onder het drinkwatersysteem.
We hebben dan het drinkwatersysteem losgekoppeld, de afwasmachine terug rechtstreeks op de leiding aangesloten en het probleem was weg.
Hopelijk heeft hier nog iemand iets aan.
Groeten,
Nicky
Geplaatst door:
JT Gouderak
Geplaatst op:
12-11-2025 11:14
Gewijzigd op:
12-11-2025 11:21
JT Gouderak
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
12-11-2025 11:21
@ Ann Caremans
Hier een reactie, 4 jaar later
Onze Bosch Aqua Water Eco van meer dan 14 jaar oud vertoonde al enige tijd soms deze zelfde code E24 met het kraantje, maar tot voor kort werkte hij na twee of drie keer proberen weer.
Natuurlijk ook meerdere keren alles geprobeerd, kokend water, schoonmaakmiddel, filters en pomp labyrint schoongemaakt, aan- en afvoerslangen gecheckt etc. Het bleef een beetje aanmodderen.
Drie weken geleden kregen we hem echt niet meer aan de praat, net voor onze vakantie. Vandaag was ik aan het zoeken naar een nieuwe machine, maar zocht via Google nog één keer op de foutmelding + kraantje, en kwam op dit forum terecht waar uw oplossing stond.
Ik heb nu net uit nieuwsgierigheid deze oplossing geprobeerd (op variospeed en halve lading, dus kort programma). Aanzetten en na het eerste en tweede geluid deur open en weer sluiten.
En wat schetst onze verbazing... de machine staat nu te draaien alsof er niets aan de hand was! Fingers crossed, en we gaan het natuurlijk weer gewoon proberen, maar in elk geval hartelijk dank voor die tip.
Hier een reactie, 4 jaar later

Onze Bosch Aqua Water Eco van meer dan 14 jaar oud vertoonde al enige tijd soms deze zelfde code E24 met het kraantje, maar tot voor kort werkte hij na twee of drie keer proberen weer.
Natuurlijk ook meerdere keren alles geprobeerd, kokend water, schoonmaakmiddel, filters en pomp labyrint schoongemaakt, aan- en afvoerslangen gecheckt etc. Het bleef een beetje aanmodderen.
Drie weken geleden kregen we hem echt niet meer aan de praat, net voor onze vakantie. Vandaag was ik aan het zoeken naar een nieuwe machine, maar zocht via Google nog één keer op de foutmelding + kraantje, en kwam op dit forum terecht waar uw oplossing stond.
Ik heb nu net uit nieuwsgierigheid deze oplossing geprobeerd (op variospeed en halve lading, dus kort programma). Aanzetten en na het eerste en tweede geluid deur open en weer sluiten.
En wat schetst onze verbazing... de machine staat nu te draaien alsof er niets aan de hand was! Fingers crossed, en we gaan het natuurlijk weer gewoon proberen, maar in elk geval hartelijk dank voor die tip.
Geplaatst door:
JT Gouderak
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
12-11-2025 11:27
JT Gouderak
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
12-11-2025 11:27
sorry reactie was 2 x geplaatst